[et_pb_section fb_built=”1″ fullwidth=”on” admin_label=”Section” _builder_version=”3.0.51″][et_pb_fullwidth_slider admin_label=”Fullwidth Slider” module_class=”et_fullscreen_slider” _builder_version=”3.0.51″][et_pb_slide heading=”Reptes de les ciutats del futur” background_image=”http://52.214.17.173/wp-content/uploads/2017/04/bcn_02.jpg” parallax=”on” parallax_method=”off” use_bg_overlay=”off” use_text_overlay=”off” video_url=”https://www.youtube.com/watch?v=OYxydxFSzFI” background_layout=”light” _builder_version=”3.0.47″ header_font=”||||” body_font=”||||” body_font_size=”20″ body_font_size_tablet=”20″ body_font_size_phone=”20″ custom_button=”off” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on”]Reptes que hauran d’afrontar les administracions locals els propers anys.[/et_pb_slide][/et_pb_fullwidth_slider][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ custom_padding=”0px||0px|” admin_label=”Section” _builder_version=”3.0.51″][et_pb_row make_fullwidth=”on” use_custom_gutter=”on” gutter_width=”1″ custom_padding=”0px|0px|0px|0px” custom_margin=”|0px||0px” make_equal=”on” background_color_1=”#ffc528″ background_color_2=”#ff9028″ background_color_3=”#f45f42″ padding_top_1=”40px” padding_right_1=”40px” padding_bottom_1=”40px” padding_left_1=”40px” padding_top_2=”40px” padding_right_2=”40px” padding_bottom_2=”40px” padding_left_2=”40px” padding_top_3=”40px” padding_right_3=”40px” padding_bottom_3=”40px” padding_left_3=”40px” background_position_1=”top_left” background_position_2=”top_left” background_position_3=”top_left” background_repeat_1=”no-repeat” background_repeat_2=”no-repeat” background_repeat_3=”no-repeat” admin_label=”Row” _builder_version=”3.0.51″][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.0.47″ padding_bottom=”40px” padding_left=”40px” padding_right=”40px” padding_top=”40px” background_color=”#ffc528″ parallax=”off” parallax_method=”on” background_position=”top_left” background_repeat=”no-repeat”][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.0.51″][/et_pb_text][et_pb_image src=”http://52.214.17.173/wp-content/uploads/2017/04/icons8-Family-Man-Woman-64-copia.png” admin_label=”Image” _builder_version=”3.0.51″][/et_pb_image][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.0.51″ text_font_size=”13″ text_text_color=”#3d3d3d” header_font_size=”36px”]

Serveis Socials a la gent gran

Model insostenible

El model de serveis socials a la gent gran en situació de dependència és insostenible. Hi un gran increment de la gent gran, que viu més anys i tenen més problemàtiques de dependència. Els serveis a la dependència amb el model actual, són molt cars i no són assumibles per a moltes famílies.

Burocràcia i manca de proactivitat

Una família amb greus problemes socials i econòmics, té l’opció d’accedir a un conjunt ampli de recursos, ajuts i prestacions, però la gestió és molt complicada i hi participen fins a 4 administracions (Ajuntament, Consell comarcal, Generalitat i AGE). L’accés a la majoria d’ajudes requereix la presentació de molta documentació, tot i que de vegades, la majoria de les dades ja les té l’Administració i no han variat respecte a l’any anterior.

Desconeixement dels sol·licitants

Moltes vegades, les persones socialment més vulnerables, i que requereixen d’ajudes socials desconeixen la seva existència i/o com sol·licitar-les i per altra banda, l’administració desconeix la seva existència i/o les seves necessitats específiques.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.0.47″ padding_bottom=”40px” padding_left=”40px” padding_right=”40px” padding_top=”40px” background_color=”#ff9028″ parallax=”off” parallax_method=”on” background_position=”top_left” background_repeat=”no-repeat”][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.0.51″][/et_pb_text][et_pb_image src=”http://52.214.17.173/wp-content/uploads/2017/04/icons8-Roadblock-64-copia.png” admin_label=”Image” _builder_version=”3.0.51″][/et_pb_image][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.0.51″ text_font_size=”13″ text_text_color=”#3d3d3d” header_font_size=”36px”]

Seguretat i serveis de via pública

Corresponsabilització dels espais públics

L’espai públic és de tots però alhora costa molt de conservar i mantenir per l’alt grau d’incivisme. Els ciutadans ens queixem del mal estat del nostre barri i dels equipaments públics. Com podem construir una ciutat més cívica, on tothom es corresponsabilitza del bon estat de l’espai públic?

Detecció en temps real d’emergències

Com podem millorar la detecció d’emergències (accodents, incendis forestals, etc.) i fer que siguin en temps real o fins i tot, abans que es produeixin?

Resolució de les incidències 

Les petites incidències a la via pública – com per exemple, un sot a la vorera que pot provocar caigudes – generen moltes queixes però costen molt de reparar de forma àgil. Com podem disposar d’un sistema àgil i econòmic per a resoldre aquestes incidències ?

Millora del compliment de les normes

Actualment, el model de compliment de les normes es reactiu i molts cops a base de sancions. Com podríem millorar el compliment de les normes i millorar el civisme i la seguretat de forma proactiva?

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.0.47″ padding_bottom=”40px” padding_left=”40px” padding_right=”40px” padding_top=”40px” background_color=”#f45f42″ parallax=”off” parallax_method=”on” background_position=”top_left” background_repeat=”no-repeat”][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.0.51″][/et_pb_text][et_pb_image src=”http://52.214.17.173/wp-content/uploads/2017/04/icons8-Landscape-64-copia.png” admin_label=”Image” _builder_version=”3.0.51″][/et_pb_image][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.0.51″ text_font_size=”13″ text_text_color=”#3d3d3d” header_font_size=”36px”]

Territori i medi ambient

Gestió de residus

Els municipis generen una gran quantitat de residus cada dia: com podem promoure l’economia circular, maximitzant el reciclatge de residus (envasos, orgànic, paper/cartró, plastic, etc) ?

A Espanya els Ajuntaments recullen 20,8 milions de tonelades cada any. Això vol dir 1,2 Kg al dia per ciutadà.

Control de les activitats i obres

La tramitació d’una llicència d’obres i/o activitats, sobretot si és complexa, és sovint una llarga cursa d’obstacles.

Al mateix temps, l’Administració no és gens eficient a l’hora de controlar les irregularitats d’obres i activitats ilegals que, a més, no paguen tributs.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ custom_padding=”0px||0px|” admin_label=”Section” _builder_version=”3.0.51″][et_pb_row make_fullwidth=”on” use_custom_gutter=”on” gutter_width=”1″ custom_padding=”0px|0px|0px|0px” custom_margin=”|0px||0px” make_equal=”on” background_color_1=”#9d7cff” background_color_2=”#be57d1″ background_color_3=”#ef2f76″ padding_top_1=”40px” padding_right_1=”40px” padding_bottom_1=”40px” padding_left_1=”40px” padding_top_2=”40px” padding_right_2=”40px” padding_bottom_2=”40px” padding_left_2=”40px” padding_top_3=”40px” padding_right_3=”40px” padding_bottom_3=”40px” padding_left_3=”40px” background_position_1=”top_left” background_position_2=”top_left” background_position_3=”top_left” background_repeat_1=”no-repeat” background_repeat_2=”no-repeat” background_repeat_3=”no-repeat” admin_label=”Row” _builder_version=”3.0.51″][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.0.47″ padding_bottom=”40px” padding_left=”40px” padding_right=”40px” padding_top=”40px” background_color=”#9d7cff” parallax=”off” parallax_method=”on” background_position=”top_left” background_repeat=”no-repeat”][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.0.51″][/et_pb_text][et_pb_image src=”http://52.214.17.173/wp-content/uploads/2017/04/icons8-Door-Opened-64-copia.png” admin_label=”Image” _builder_version=”3.0.51″][/et_pb_image][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.0.51″ text_font_size=”13″ text_text_color=”#3d3d3d” header_font_size=”36px”]

Governança Oberta

Un món molt més complex

Les administracions locals no són capaces de solucionar, per si soles, els problemes locals derivats d’un món cada dia molt més complex i globalizat: la mobilitat, les desigualtats, la inmigració, les polítiques fiscals i el frau, la ciberseguretat, la gestió dels residus, la digitalització, etc. 

Innovació oberta

Els ciutadans tenen bones idees per a millorar els municipis, i hi ha una part que estan disposats a participar-hi activament. Però ara mateix tenen molts pocs canals eficients i àgils de participació efectiva, de co-creació i de co-diseny dels serveis públics.

Descencís en la democràcia

Els ciutadans estan molt desencisats de model de democràcia actual. Votar cada 4 anys a les eleccions municipals és clarament insuficient, com a mecanisme de retiment de comptes i d’implicació de la ciutadania en las grans decisions del municipi.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.0.47″ padding_bottom=”40px” padding_left=”40px” padding_right=”40px” padding_top=”40px” background_color=”#be57d1″ parallax=”off” parallax_method=”on” background_position=”top_left” background_repeat=”no-repeat”][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.0.51″][/et_pb_text][et_pb_image src=”http://52.214.17.173/wp-content/uploads/2017/04/icons8-Ground-Transportation-64-copia.png” admin_label=”Image” _builder_version=”3.0.51″][/et_pb_image][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.0.51″ text_font_size=”13″ text_text_color=”#3d3d3d” header_font_size=”36px”]

Mobilitat

Col·lapse del trànsit i infrautilització del cotxe

El grau de mobilitat de la gent cada vegada és major i les vies públiques cada dia estan més col·lapsades. A la darrera diada de St. Joan es van generar cues de fins a 36 km a l’AP7. Mentre, els vehicles privats estan infrautilitzats: el grau d’ús és inferior al 5%.

Contaminació

La contaminació a les ciutats (provocada en una bona part pel trànsit) és un problema greu de salut pública: Barcelona supera els nivells acceptats per la Unió Europeu i això afecta directament a la salut dels ciutadans.

Gestió ineficient del transport públic

Els usuaris es queixen del funcionament i gestió del transport públic i de la política d’establiment de preus. La mobilitat de milers de persones al territori depèn diàriament del bon funcionament de la xarxa de transport públic.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.0.47″ padding_bottom=”40px” padding_left=”40px” padding_right=”40px” padding_top=”40px” background_color=”#ef2f76″ parallax=”off” parallax_method=”on” background_position=”top_left” background_repeat=”no-repeat”][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.0.51″][/et_pb_text][et_pb_image src=”http://52.214.17.173/wp-content/uploads/2017/04/icons8-Donate-64-copia.png” admin_label=”Image” _builder_version=”3.0.51″][/et_pb_image][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.0.51″ text_font_size=”13″ text_text_color=”#3d3d3d” header_font_size=”36px”]

Hisenda

Un model de tributació més just

El model de tributació actual no es percep com a just perquè no s’entenen els criteris, no tothom paga el que toca, o bé no paga res (il.legalitats). 

En el futur es poden definir nous tributs (innovadors) més justos i socials?

Gestió més eficient de les bonificacions tributàries

Els sistema de bonificacions tributàries (ingressos i nº de persones de la unitat familiar, discapacitats, famílies nombroses o monoparentals, jubilats, PIRMI, ús de la deixalleria) suposa una enorme feina administativa: els costos de gestió són gairebé tant grans com les bonificacions

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ custom_padding=”0px||0px|” admin_label=”Section” _builder_version=”3.0.51″][et_pb_row make_fullwidth=”on” use_custom_gutter=”on” gutter_width=”1″ custom_padding=”0px|0px|0px|0px” custom_margin=”|0px||0px” make_equal=”on” background_color_1=”#6da2ff” background_color_2=”#3dc9d3″ background_color_3=”#a6dd6a” padding_top_1=”40px” padding_right_1=”40px” padding_bottom_1=”40px” padding_left_1=”40px” padding_top_2=”40px” padding_right_2=”40px” padding_bottom_2=”40px” padding_left_2=”40px” padding_top_3=”40px” padding_right_3=”40px” padding_bottom_3=”40px” padding_left_3=”40px” background_position_1=”top_left” background_position_2=”top_left” background_position_3=”top_left” background_repeat_1=”no-repeat” background_repeat_2=”no-repeat” background_repeat_3=”no-repeat” admin_label=”Row” _builder_version=”3.0.51″][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.0.47″ padding_bottom=”40px” padding_left=”40px” padding_right=”40px” padding_top=”40px” background_color=”#6da2ff” parallax=”off” parallax_method=”on” background_position=”top_left” background_repeat=”no-repeat”][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.0.51″][/et_pb_text][et_pb_image src=”http://52.214.17.173/wp-content/uploads/2017/04/icons8-Business-64-copia.png” admin_label=”Image” _builder_version=”3.0.51″][/et_pb_image][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.0.51″ text_font_size=”13″ text_text_color=”#3d3d3d” header_font_size=”36px”]

Promoció Econòmica

Petites i mitjanes empreses locals: dificultat per competir

Les activitats econòmiques en els municipis rurals estan patint molt per a competir amb el pol d’atracció de l’Àrea Metropolitana i amb les grans companyies digitals (Amazon). El cost del sol a l’Àrea Metropolitana és molt car, i no és assumible per a les petites i mitjanes empreses. Per altra banda, tot i que hi ha Universitats a tot Catalunya el talent s’està concentrant a la ciutat de Barcelona

Precarietat laboral

La gran majoria dels llocs de treball nous que s’estan generant són de poca qualitat, a precari i amb sous baixos.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.0.47″ padding_bottom=”40px” padding_left=”40px” padding_right=”40px” padding_top=”40px” background_color=”#3dc9d3″ parallax=”off” parallax_method=”on” background_position=”top_left” background_repeat=”no-repeat”][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.0.51″][/et_pb_text][et_pb_image src=”http://52.214.17.173/wp-content/uploads/2017/04/icons8-Theatre-Mask-64-copia.png” admin_label=”Image” _builder_version=”3.0.51″][/et_pb_image][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.0.51″ text_font_size=”13″ text_text_color=”#3d3d3d” header_font_size=”36px”]

Cultura i turisme

Concentració del turisme

El Turisme és una font de riquesa però estem en una fase de saturació atesa la concentració en zones del territori molt concretes, que genera problemes de convivència amb els veïns de les zones afectades

Desconeixement de les dades de negoci

L’Administració desconeix els fluxes turístics i té ara poca influència en la seva gestió.

Poc interès dels joves en la cultura

Els joves mostren poc interés per a la Cultura. Com podem fer que la cultura sigui més atractiva per als joves?

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.0.47″ padding_bottom=”40px” padding_left=”40px” padding_right=”40px” padding_top=”40px” background_color=”#a6dd6a” parallax=”off” parallax_method=”on” background_position=”top_left” background_repeat=”no-repeat”][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.0.51″][/et_pb_text][et_pb_image src=”http://52.214.17.173/wp-content/uploads/2017/04/icons8-Workflow-64-copia.png” admin_label=”Image” _builder_version=”3.0.51″][/et_pb_image][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.0.51″ text_font_size=”13″ text_text_color=”#3d3d3d” header_font_size=”36px”]

Organització i gestió

Burocratització excessiva

L’Administració són organitzacions burocràtiques, jerarquitzades, rígides i molt poc enfocades a oferir una bona experiència als ciutadans. Els ciutadans es queixen amargament de l’Administració i diuen que fer un tràmit és un patiment.

Com podem aconseguir que els ciutadans “gaudeixin” d’uns serveis públics de qualitat que els ofereixin una experiència semblant als millors serveis privats?

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ background_color=”#fff375″ admin_label=”section” _builder_version=”3.0.51″][et_pb_row admin_label=”Row” _builder_version=”3.0.47″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.0.47″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text background_layout=”dark” admin_label=”Text” _builder_version=”3.0.51″ header_font_size=”37px”]

Afegiries algun repte?

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row custom_padding=”25.59375px|0px|25px|0px” admin_label=”row” _builder_version=”3.0.51″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.0.47″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text text_orientation=”center” admin_label=”Text” _builder_version=”3.0.51″ text_font_size=”16″]

Aquests reptes són només un punt de partida. Si creus que l’administració local del futur n’haurà d’afrontar algun més, envia’ns un correu a innovacio@aoc.cat i mirarem de tractar-lo al taller del proper 7 de juliol.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]